Sevinerek kafir olabiliriz...

Ortanamazi bilindik bir namaz degildir, yani günde 5 vakit kilinan namaz degildir,niye ikindinin alti cizilsinki, sabah namazi ve yatsi namazi daha zor iken, hatta sabah namazi cok kiymetlidir.. Orta namazindaki kasit farkli bir zikir seklidir, yani her iki namazin arasi ortadir, misal Sabah-ögle,Ögle-ikindi,
Ikindi-aksam,Aksam-yatsi..
Yani 5vakit namazini kil Ramazanda orucunu tut kul hakkida yeme, yirtin mantigi yoktur aslinda..
Ortanamazi Zikirdir,Kalbi Allah'a baglamktir,gözetildigini bilmektir,yalniz degilsin, ve yalniz oldugunu düsünüpde harama el göz ilistiirmemektir vsa vsa, bu konu bayagi uzun.. Ve elbetteki bir kac arkadas karsi cikacak, kabul sorun yok.. Buda benim inancim,arastirmak zorundayiz, ögrenmek zorundayiz, Siz akl etmezmisiniz, düsünmezmisiniz, ne zaman düsüneceksiniz,Babinda onlarca ayet var...Düsünmek aklimizi kullanmak durumundayiz, X alim bunu demis tamamdir dersek isimiz zor, zira bu mantik ile kilavuzumuz Kuran'dan ziyade o X alim olur...

Buda benim sahsi fikrim ve inancim... Insallah kimseyi kirmamisimdir, olmus isede pesinen özür dilerim...

Alıntıdır belki bir fikir verebilir;

Allah Teâla "Namazlara ve orta namaza devam edin; gönülden boyun eğerek Allah için namaza durun" (el-Bakara, 2/238) buyurarak orta namazına ayrı bir önem vermiştir.

Orta namazın beş vakit namazdan hangisi olduğuna dair kesin bir delil yoksa da ikindi sabah ve öğle namazı olabileceği konusunda rivayetler vardır. Ancak ashab ve tabiîn çoğunluğu bu namazın ikindi namazı olduğu görüşündedirler.

Cenâb-ı Hakk'ın orta namazın hangi namaz olduğunu belirtmemesi, her namazın orta namaz olduğu kabul edilerek özen gösterilmesi içindir. Özellikle, gündüz (sabah-öğle) ve gece (akşam-yatsı) namazlarının ortasında olması sebebiyle ikindi namazının edası hususunda itina edilmelidir (Muhammed Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'ân Dili, İstanbul 1935, I, 810; Muhammed Ali es-Sâbûnî, Muhtasaru Tefsir-i İbn Kesîr, Beyrut 1401, I, 218; Mehmed Vehbî, Hulâsatü'l Beyân Fî Tefsîri'l-Kur'ân, İstanbul 1339-1341,I, 204).

Peygamber efendimiz bir hadiste:

"Her kim ikindi namazını kaçırırsa o sanki ehli (ailesi) ve malı elinden kaçırılmış gibidir" (Sahîh-i Müslim Terc. Mehmet Sofuoğlu, İstanbul 1968,II, 256)

Sizin düşüncelerinizde farklı bir yaklaşım ancak isabetli olmuş gibi geliyor bana elbette doğrusunu Allah bilir.
 
Allah bilir elbette amenna O'nun sözüne söz söylemeyehaya ederim, hatta Zat'ina siginirim..Ben kalbi bir durusu namazlardan daha degerli buluyorum, cünki kalbi baglayamaissa kul istedigi kadar secde etsin nafile.. Bu sebebden dolayi, ortanamazini yukarida bahsettigim gibi kabul ediyorum..
 
Allah bilir elbette amenna O'nun sözüne söz söylemeyehaya ederim, hatta Zat'ina siginirim..Ben kalbi bir durusu namazlardan daha degerli buluyorum, cünki kalbi baglayamaissa kul istedigi kadar secde etsin nafile.. Bu sebebden dolayi, ortanamazini yukarida bahsettigim gibi kabul ediyorum..

Elbette kalbi bir duruş olmadan yani (huşu) kul'un secdeleri taklitçilikten öteye geçemiyor.
Çünkü namaz çok farklı bir ibadet şekli insanoğlu namaz esnasında yüz sürer bunun anlamını hepimiz biliyoruz sanırım o yüzden kalbin mutmain olması gerekiyor en azından bu yönde istekli olmalı.
Ancak namaz'lardan daha değerli bulma hadisesi tartışılır sanki bir birinden ayırt etmemek lazım en hafif deyimiyle ben böyle düşünüyorum.
 
Geri
Üst