Sevinerek kafir olabiliriz...

Sayın daniel, Kim nerde doğarsa doğsun islam fıtratı üzerine doğar bu konudaki ayeti ve siz hadisi kabul etmesenizde ben inancım gereği örneklemek zorundayım;

“O halde (Habibim) sen yüzünü bir muvahhid olarak dine yönelt. Allah’ın insanları yaratmasında esas aldığı o fıtrata uygun hareket et.” (Rum Sûresi, 30/30)

Hz. Peygamber (asm.)," “Her doğan, İslâm fıtratı üzerine doğar. Sonra, anne-babası onu Hristiyan, Yahudi veya Mecusi yapar".”
 
daniel arkadasim, ben Islami yasayan bir ülkede dogmadim, iyikide dogmamisim dogmus olsa idim mazallah belki bugun farkli olurdum :)Islam ülkelerini görüyorumda bayagi ucmus :)
Hiristiyan inancinin yogun oldugu bir ülkede dogdum,Hatta vatandasiyim..
Ama mesele ben degilim,

Ben her insanin esit sartlar altinda gönderildiginin altini cizmek istedim,Yaradan torpil yaparmi yahu ?(Siz yapar dediniz demiyorum)

Mesela bir insan ergenlik cagina geldiginde, neden bir arayis icine girer, bir Idol taklit edebilecegi,kendini bulabilecegine inandigi bir Örnek arar? Yada siz bu olgunun farkindamisiniz..Insanlar her nerede yasiyorsa ve yasatiliyorsa ( Reha gibi oldu pardon ) :) Belirli bir yasa geldiginde bir arayisa girer, kimi rockcu olur kimi bilmemkimin felsefesini kendine yol secer..Sizce Bu arayis nedir??
Bu insanoglunun fitratidir,icgüdüdür..Ve her insan kendisini katagorize eder, niye cünki fitratinda var tapmak tapma duygusu, esittir inanma arzusu inac!
Hic birseye inanmadigini savunan bile birseye inanir,saglam bir arastirma yapsa MTV deki sahane artisleri gecse, ögretmenini babasinin örnekligini gecse vsa vsa.. Sizce Rabbini bulurmu bulmazmi.. Yada Siz nasil buldunuz? Ben nasil buldum, Annem dedi diyemi, bana yetersiz geldi acikcasi ailemin savunduklari..Iste o icgüdü..
Niye biliyormusunuz cünki Rabb onu "tanri Put"suz gönderdi..
Bu olguya islam fitrati üzere gönderildi deniliyor, hiristiyan da denilebilirdi yahudide ama ne hiristiyanlar nede yahudiler sadik kalmadi kitaplarina rasullerine..
Benim islam dedigim Tehvit'dir buda her semavi dinin altyapisidir..
Kimbilir belkide tehvidi olupda Kurandan bir haber hatta kitaplardan Rasuller'den bir haber bir zatda Allah katinda güzeldir, ben buna duruma bir aciklama getirmekden haya ederim... Cünki asl olan Tehvittir...
 
Sayın daniel, Sizin söylemlerinizin öyle olmadığını ispat ediyoruz bu sefer'de konuyu çarpıtıyorsunuz sanki.
Hz İbrahim'in müslüman olmadığını söylüyordunuz Ayet verdik bu sefer yok bende şunun için demiştim diyorsunuz demin kitap'ta geçmiyor diyordunuz.

Namazın 5 vakit olması'da direkt mirac'la alakalıdır niye ayrı bir konu olsun ?

Sayin birkapidag;

Siz birsey ispat etmis degilsiniz. kendi inanis seklinizde insanlik tarihi basindan beri tum dinlerin islam olduguna inandiginizdan, ispat etmis sayiyorsunuz birseyleri..

Bu durumda bilimsel anlamda, Homo Erectus, hatta Atlantisliler bile muslumandi sanirim sizin anlayisinizda..

Ibrahim'in yasadigi donem uzerinden degerlendirdim ve yil geregi musluman olamaz dedim. Kitapta da ne yahudi ne hristiyan olmadigi yazilidir. Hanif oldugu da bilinir. Mantik bunu gerektirir zira.. Gelmemis bir dinin mensubu olmaz.

Sayin La-edri onceki mesajinda sunnetsiz, Muhammed'siz vs.siz bir islam inancinin nasil olacagindan bahsetmisti.

Ibrahim'in varligi da bu bahse iyi bir orneklemedir.

Siz surekli carpitiyorsunuz, ispatladim seklinde mesaj atmakla sadece konuyu dagitmaktasiniz. Cunku yazili mesaj ve soru size dair degil..
Bu anlatim seklim acik degilse lutfen bildirin baska turlu deneyeyim.

Bana halen Mirac bahsini anlatmaktasiniz. Ben size kitap ayetlerinden toplumun cikardigi 5 vakit namazdan bahsediyorum diyorum. Bunun baska turlu bir soylenisi var mi acaba? Lutfen size yazilani dikkatli okuyun.



Alin basit bir ornek.(Alintidir)


Namaz beş vakit değil mi? Niye üç veya altı vakit diyenler çıkıyor?
CEVAP
Peygamber efendimiz bize namazın beş vakit olduğunu bildirdi. Senelerce beş vakit kıldı. Artık başka delil aramak gerekmez. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Namaz, müminlere belli vakitlerde farz kılındı.) [Nisa 103]Nisa suresinin 103. âyetinde, (Namaz, belli vakitlerde farz kılındı) buyurulup, ayrıca, beş vaktin hepsi de diğer âyetlerde bildirildiği halde, “Beş vakit namaz” ifadesinin geçmeyişi, kutuplarda ve buralara yakın yerlerde, beş vaktin tamamının teayyün etmemesindendir. (Nimet-i İslam)
İsra suresinin, (Güneşin kayması anından, gecenin kararmasına kadar ve sabah vakti namaz kıl) mealindeki 78. âyet-i kerimenin aslında geçen, (Dülûk-üş şems) öğle ve ikindi, (Gasak-ıl leyl) akşam ve yatsı namazı, (Fecr) de sabah namazıdır. (Beydavi)
Kaf suresinin, (Güneşin doğuşundan ve batışından önce ve gece Rabbini tesbih et) mealindeki 39. ve 40. âyet-i kerimesindeki, güneşin doğuşundan önceki sabah namazı, güneşin batışından önceki öğle ve ikindi namazı, geceki de akşam ve yatsı namazıdır. (Beydavi)
İbni Abbas hazretleri, (Kur’an-ı kerimde beş vakit namazı bildiren âyet hangisi) diye sual edildiğinde, şu mealdeki âyet-i kerimeyi okudu:
(Akşama girerken, sabaha ererken, gündüzün sonunda ve öğle vaktinde Allah’ı tenzih edin!) [Rum 17,18]

(Akşama girerken)den maksat, akşam ve yatsı namazı, (sabaha ererken)deki sabah namazı, gündüzün sonundaki, ikindi namazı, öğledeki de, öğle namazıdır. (Celaleyn)
Nur suresinin 58. âyet-i kerimesinde, (salât-ı fecr = sabah namazı) ve (salât-ı işâ = yatsı namazı) ifadesi açıkça geçmektedir.
Peygamber efendimiz, Bekara suresindeki, (Namazları ve vusta namazını kılın) mealindeki 238. âyet-i kerimeyi açıklarken, (Vusta namazı ikindi namazıdır) buyurdu. (İ. Ahmed)
Bu âyet-i kerimede, (Namazları ve orta namazı [ikindi namazını] kılın) buyuruluyor. Arabi gramere göre, namazlar [salevat] denince, ikiden fazla namaz anlaşılır. Çünkü iki namaz demek için, salevat [namazlar] değil, salâteyn [iki namaz] denilir. Vusta [orta] namaz ikindi namazı olduğuna göre, ikindi hariç, öteki namazların sayısı iki olamaz, ikiden fazla olması gerekir. Üç de olamaz; çünkü VUSTA NAMAZI hariç 4,6 gibi çift sayılı olmalı ki, orta namaz [ikindi namazı] tam ortada olabilsin. Yani ortadaki namaz ikindi olduğuna göre, ondan önce iki namaz, ondan sonra da iki namaz bulunduğu meydana çıkar. Diğer âyetlerdeki namaz vakitleri de dikkate alınınca, namaz vakitlerinin beş olduğunda hiç şüphe kalmaz.

(Gündüzün iki tarafında, gecenin de yakın saatlerinde dosdoğru namaz kıl. Çünkü güzellikler kötülükleri [günahları] giderir. Bu, iyi düşünenlere bir öğüttür.)
[Hud 114]
Gündüzün iki tarafındaki namazlar sabah, öğle, ikindi; gecenin yakın saatlerindeki namazlar da akşam ve yatsı namazlarıdır. (Medârik)

Burada Hasenat = Güzelliklerden murat beş vakit namazdır. (Medârik, Beydavi) Kitap ve Sünnet’ten sonraki delil İcma’dır. Peygamber efendimiz, Eshab-ı kiram ve onlardan sonra bugüne kadar gelen bütün âlimler, beş vakit namaz kılmış, bu hususta kesin bir icma hâsıl olmuştur.

İslam âlimleri de, beş vakit namazın nasıl kılınacağını kitaplara yazmışlar, böylece Kıyas-ı fukaha ile de namazın beş vakit olduğu sabit olmuştur.
 
daniel arkadasim, ben Islami yasayan bir ülkede dogmadim, iyikide dogmamisim dogmus olsa idim mazallah belki bugun farkli olurdum :)Islam ülkelerini görüyorumda bayagi ucmus :)
Hiristiyan inancinin yogun oldugu bir ülkede dogdum,Hatta vatandasiyim..
Ama mesele ben degilim,

Ben her insanin esit sartlar altinda gönderildiginin altini cizmek istedim,Yaradan torpil yaparmi yahu ?(Siz yapar dediniz demiyorum)

Mesela bir insan ergenlik cagina geldiginde, neden bir arayis icine girer, bir Idol taklit edebilecegi,kendini bulabilecegine inandigi bir Örnek arar? Yada siz bu olgunun farkindamisiniz..Insanlar her nerede yasiyorsa ve yasatiliyorsa ( Reha gibi oldu pardon ) :) Belirli bir yasa geldiginde bir arayisa girer, kimi rockcu olur kimi bilmemkimin felsefesini kendine yol secer..Sizce Bu arayis nedir??
Bu insanoglunun fitratidir,icgüdüdür..Ve her insan kendisini katagorize eder, niye cünki fitratinda var tapmak tapma duygusu, esittir inanma arzusu inac!
Hic birseye inanmadigini savunan bile birseye inanir,saglam bir arastirma yapsa MTV deki sahane artisleri gecse, ögretmenini babasinin örnekligini gecse vsa vsa.. Sizce Rabbini bulurmu bulmazmi.. Yada Siz nasil buldunuz? Ben nasil buldum, Annem dedi diyemi, bana yetersiz geldi acikcasi ailemin savunduklari..Iste o icgüdü..
Niye biliyormusunuz cünki Rabb onu "tanri Put"suz gönderdi..
Bu olguya islam fitrati üzere gönderildi deniliyor, hiristiyan da denilebilirdi yahudide ama ne hiristiyanlar nede yahudiler sadik kalmadi kitaplarina rasullerine..
Benim islam dedigim Tehvit'dir buda her semavi dinin altyapisidir..
Kimbilir belkide tehvidi olupda Kurandan bir haber hatta kitaplardan Rasuller'den bir haber bir zatda Allah katinda güzeldir, ben buna duruma bir aciklama getirmekden haya ederim... Cünki asl olan Tehvittir...


Sevgili La-edri;

Hristiyanlik da semavi bir din oldugu icin bir Budizm'i ornek verdim cografya olarak..

Elbette esitlik konusunda sizinle hemfikirim, her insan tabula rasa dogar.

Daha onceki mesajlarimi da okuduysaniz gene sizinle ayni fikirde oldugum yeri goreceksiniz. Hicbir insan inanc kavramindan muaf degildir yetiskin yasinda bile..

Hicbir din mensubu kitabinin buyruklarina harfiyen sadik kalmadi. Hic kimse, on safha gecip en gunahsiz veya en dindar benim, tasi ben atarim diyemez. Bakin ne diyorsunuz, iyiki de islam ulkesinde dogmamisim diyorsunuz mesela.. Burda da hemfikirim.

Iste nihayet, sanirim beni siz anladiniz. Tesekkur ederim. Bu topige yazma sebebim buydu.

Bir inanmayanin da veya bi haber olanin da, yaratici degil, kullar tarafindan yargilanmasina, din ve islam uzerine fikir beyan etmemesi gerektigi, islami tefsir ve mealcilere birakmasi gerektigi, ayet inis doneminde olan olaylar uzerinden, su anki inanclari degerlendirme dusuncesine, karsiyim.

Eger o donem ayetlerini baz alip, bu caga uygularsak, yekten kafirlerin hepsini oldurmek gerekir.:p
Uygulamadigimiz emirleri, kitap tum zamanlara hitap eder seklinde ayirt etmeden ortaya koyusa karsiyim.

Degil mi ki son dakikaya kadar bir tevbe kapisi acik birakilmis.

Tesekkur ederim paylasim icin.
 
sayın daniel en baştan söyledim ben inancım gereği yazarım ve buna görede insanlık tarihi başından beri tüm dinler tevhid dini ve müslümanlıktır adı islam olmasada bu konu ile ilgili ayeti ve hadisi verdim zaten.

Yine inancım gereği erectus'a filan'da inanmam daha öncede dediğim gibi ilk insan Hz Adem'dir

Ben hala idda ediyorum namaz'ın 5 vakit oluşunun miraç'ta belirlendiğine toplumun haddi'midir namazı 5 vakit yapmak zira namaz öncelikle iman'dan gelir amel'den değil bu ise bambaşka bir tartışma konusudur.

Alıntı yaptığınız metne gelince resululah'tan sonra ceryan eden alimlerin yorumlarıdır kimi isabetli kimi isabet kaydetmemiştir. Sadece ilmi araştırmalardır.
 
Sn.daniel ben carpitmak amacli sormuyorum, burada kapidag ile bir guruplasma falanda yok, herkez kendi inanclari dogrultusunda bilgilerini, yada yetersiz kaldigi icin merakini sergiliyor( ben öyle yapiyorum en azindan)Sizide asla rencide etmek istemiyorum..

Namaz Rasulullah'in savundugunun disinda ne olabilir,ben Sizin bu konudaki fikirlerinizi merak ediyorum, Zira Kuran sekil beyan etmedi,namazin seklini beyan etmeyen Kuran'dan ortanamazinin ne olduguna dair bir fikiri ben nerden edinebilirim.. Bir alim ikindi namazi dedi diye bununla yetinmelimiyim.. Bana göre Ortanamazi ikindi namazi degildir,niye olsunki? Ikindinin ne özelligi var da ayriyetten alti cizilsin..
Kaldiki Ayetlerdeki namaz benim inancima göre vakitlerde kilinan namaz degildir hep...
Madem Siz Kuran'i sünnetsiz uyguluyorsunuz,bende bunu ögrenmek istiyorum.Ne Sizin bilginizi yadirgarim nede asagilarim.. Farkinda degilmisiniz, ben koppy falanda yapmiyorum, Merak ediyorum saadece..
 
Sayın daniel ayrıca amacım asla sizi kırmak değil sadece doğruları yansıtmak.

Sayin birkapidag;

Beni kiramazsiniz, uzulmeyin. Sadece ben Ankara'dan bahsederken, siz bana Golbasindaki cay bahcesini anlatmaya calisiyorsunuz. Anlasmazlik burada cikiyor sanirim.
Ben Mirac'i hic katmadim mesajlarima, insanlarin bir kisminin kendilerince ve hadis kulliyati sayesinde, kitaptan 5 vakit namaz cikardigini soyledim. Cesitli ayetleri ardarda dizip yapiyorlar. Kastettigim buydu.

Herkesin dogrusu kendinedir. Ancak gercek bir tanedir. Yoksa ne sizin ibadetinizin bana, ne benim inancimin size faydasi vardir.
 
Elbetteki Sizinle ayni fikirleri zaman zaman savundugumun bilincindeyim,benim türkcem malesef cok zayif, fikirlerimi istedigim sekilde anlatamiyorum bu yüzden yanlis anlasilma olabiliyor ,bu yüzden ekstra dikkat etmeye calisiyorum.. Bana göre bir kalbi kirmak Allah'in evini kirmak ile es degerdir...
 
Elbetteki Sizinle ayni fikirleri zaman zaman savundugumun bilincindeyim,benim türkcem malesef cok zayif, fikirlerimi istedigim sekilde anlatamiyorum bu yüzden yanlis anlasilma olabiliyor ,bu yüzden ekstra dikkat etmeye calisiyorum.. Bana göre bir kalbi kirmak Allah'in evini kirmak ile es degerdir...

sayın daniel sayın La-edri'nin dediğine katılıyorum asla amacım kalp kırmak değil benimde uslubumda yanlış giden bir şeyler varsa özür dilerim
 
Sn.daniel ben carpitmak amacli sormuyorum, burada kapidag ile bir guruplasma falanda yok, herkez kendi inanclari dogrultusunda bilgilerini, yada yetersiz kaldigi icin merakini sergiliyor( ben öyle yapiyorum en azindan)Sizide asla rencide etmek istemiyorum..

Namaz Rasulullah'in savundugunun disinda ne olabilir,ben Sizin bu konudaki fikirlerinizi merak ediyorum, Zira Kuran sekil beyan etmedi,namazin seklini beyan etmeyen Kuran'dan ortanamazinin ne olduguna dair bir fikiri ben nerden edinebilirim.. Bir alim ikindi namazi dedi diye bununla yetinmelimiyim.. Bana göre Ortanamazi ikindi namazi degildir,niye olsunki? Ikindinin ne özelligi var da ayriyetten alti cizilsin..
Kaldiki Ayetlerdeki namaz benim inancima göre vakitlerde kilinan namaz degildir hep...
Madem Siz Kuran'i sünnetsiz uyguluyorsunuz,bende bunu ögrenmek istiyorum.Ne Sizin bilginizi yadirgarim nede asagilarim.. Farkinda degilmisiniz, ben koppy falanda yapmiyorum, Merak ediyorum saadece..


Sayin La-edri;

Ben kendimce, namaz vakitlerinin kac oldugunu daha ustte yazmistim. Sanirim gozden kacirdiniz.
 
birkapidag Sizce "ortanamaz" nedir?

Şahsi düşüncemi soruyorsanız ikindi namazıdır. Zira orta namazına çok dikkat edilmesi gerektiği söylenir ve hatta namazı asla keraat vaktine bırakılmaması için uyarılır bunun için'de bir çok şey söylenir ama burada bunları yazıp yeni bir tartışma konusu açmak istemem.Ancak altını çizerek söylüyorum özellikle araştırdığım bir konu değil ama araştırıcam.
 
Evet vakitler hakkinda hemfikiriz zaten, ben seklini soruyorum, neye göre sekil aliyor? Cünki Kuran bu konuda bir bilgi vermiyor...
 
Şahsi düşüncemi soruyorsanız ikindi namazıdır. Zira orta namazına çok dikkat edilmesi gerektiği söylenir ve hatta namazı asla keraat vaktine bırakılmaması için uyarılır bunun için'de bir çok şey söylenir ama burada bunları yazıp yeni bir tartışma konusu açmak istemem.Ancak altını çizerek söylüyorum özellikle araştırdığım bir konu değil ama araştırıcam.


Ortanamazi bilindik bir namaz degildir, yani günde 5 vakit kilinan namaz degildir,niye ikindinin alti cizilsinki, sabah namazi ve yatsi namazi daha zor iken, hatta sabah namazi cok kiymetlidir.. Orta namazindaki kasit farkli bir zikir seklidir, yani her iki namazin arasi ortadir, misal Sabah-ögle,Ögle-ikindi,
Ikindi-aksam,Aksam-yatsi..
Yani 5vakit namazini kil Ramazanda orucunu tut kul hakkida yeme, yirtin mantigi yoktur aslinda..
Ortanamazi Zikirdir,Kalbi Allah'a baglamktir,gözetildigini bilmektir,yalniz degilsin, ve yalniz oldugunu düsünüpde harama el göz ilistiirmemektir vsa vsa, bu konu bayagi uzun.. Ve elbetteki bir kac arkadas karsi cikacak, kabul sorun yok.. Buda benim inancim,arastirmak zorundayiz, ögrenmek zorundayiz, Siz akl etmezmisiniz, düsünmezmisiniz, ne zaman düsüneceksiniz,Babinda onlarca ayet var...Düsünmek aklimizi kullanmak durumundayiz, X alim bunu demis tamamdir dersek isimiz zor, zira bu mantik ile kilavuzumuz Kuran'dan ziyade o X alim olur...

Buda benim sahsi fikrim ve inancim... Insallah kimseyi kirmamisimdir, olmus isede pesinen özür dilerim...
 
Elbetteki Sizinle ayni fikirleri zaman zaman savundugumun bilincindeyim,benim türkcem malesef cok zayif, fikirlerimi istedigim sekilde anlatamiyorum bu yüzden yanlis anlasilma olabiliyor ,bu yüzden ekstra dikkat etmeye calisiyorum.. Bana göre bir kalbi kirmak Allah'in evini kirmak ile es degerdir...

Sayin La-edri ;

Uzulmeyin benim Turkce'm de zayif, bu yuzden yanlis anlasilmalar olabiliyor.

Konuya donersek; ben ortanamaz tanimini salat'in bir parcasi olarak aliyorum. Yani bir, yaratici ile basbasa kalma, sukur vb. Ama kesinlikle bildik bir namaz ritueli degil.
 
Geri
Üst