Sevinerek kafir olabiliriz...

Adı üzerinde YARATICI o yoktan var eder.
nahl/40 Bir şeyin olmasını istediğimiz zaman Bizim sözümüz o'na sadece OL dememizdir o'da hemen oluverir.
Yani sayın daniel sizin'ki fikir bizim'ki iman fark bundan ibaret.

Bakin iste burada klasik bir yanlis yaptiniz.

Siz imanli, beni ise imansiz (ateist) olarak tanimladiniz. Iste ben basindan beri size bu tanrisalliga soyunma isinden uzak durmaliyiz derken bunu kastetmistim.

Iste ben size kimsenin kalbini bilmeye vakif degilsiniz, sadece yaratici vakiftir derken bunu kastetmistim.
 
Ben sizi o şekilde tanımlamamıştım sadece fikir üretiyorsunuz yani fikrediyorsunuz
İslam’da ise teslimiyetçilik vardır Ben teslimiyetçiyim.
Siz Müslüman’ın sözlük karşılığını bilmiyorsunuz sanırım.
Ve buyurun Kitap’ta
İnsanlar, İMTAHAN’dan geçirilmeden, sadece "İman ettik" demeleriyle bırakılıvereceklerini mi sandılar? Ankebut /2
Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi bir İMTAHAN olarak kötülük ve iyilikle deneyeceğiz. Hepiniz de sonunda bize döndürüleceksiniz.Enbiya /35
Sizin yok dedikleriniz !
Ve on'larcası sayın daniel neyin peşindesiniz ?
Kendi dinimin tarihini asr-ı saadet yıllarını hiç konuşmayalım
Biraz önceki mesajınızdan;
Benim kisisel dusunceme gore kisaca; inandigim yaraticinin ne huri vadeden bir cenneti, ne de aciz bir sekilde, kendi yarattigi uzerinde gucunu deneyimleyecek denli bir cehennemi yok.
Cennet de, cehennem de bizim olgularimiz ve secimlerimiz uzerinedir
Diyorsunuz bu kadar çelişki yeter bence...
Bunlar sizin söyledikleriniz bu sözlere göre siz İslam dini çizgisinden ayrılıyorsunuz bilmesenizde !
ve kim neyi ne kadar biliyor anlaşılıyor artık yıpratmayın kendinizi lütfen ben size illa benim inandığım gibi inanın demiyorum bunun için’de uğraşmıyorum sizin inandıklarınız ve din'iniz size benim din'im bana'dır




.
 
Sn Urum ;
İslam inancına göre Kur'an ayetleri her devir'e hitap eder. Yorum ise bana ait değil meal yorumu
Sn. Urum girdiğinde yazar ama burada size Urum'un demek istediği şey, Kuran içerisinde o parentezlerde yazan şeylerin yorum olduğudur. Kuran'da bunlar yoktur.
Gelelim diğer bir konuya. Şimdi genel tartışmalara ve yorumlara bakarak diyeceğim ki, kimse kimsenin imanını veya müslümanlığının türünü veya hacmini bilemez. Ayrıca belki buna tepki göstereceksiniz ama hakikat peşinde iseniz ilk mesajınızdaki gibi hadislerden yola çıkmanız sizi hakikatten uzaklaştırabilecek bir labirente sokabilir. Zira hadislerin doğruluğu şüphelidir ve güvenilemez. Bu konuda defalarca sitede neden böyle olduğunu yazmıştık. Yani başkalarına fikir ve iman farkından dolayı sitem ederken siz de aslında bir tür yanılgı payıyla ilerlemektesiniz. Buna da dikkat ediniz.
 
Sayin birkapidag,

Islami kaynaklarin tamami bir fikirdir ve yorumdur. Bir ayetin 50 farkli mealini bulmaniz mumkundur.

Ben zaten konunun basindan beri kendi fikrimi yaziyorum. Fakinda degil misiniz?

Siz de ayet kopyalayip, mealcilerin kendi fikirlerini de ilave ederek inaniyorsunuz.

Ben bu anlamda teslimiyetci degilim. Hele benim gibi, benden farki olmayan herhangi bir insanin, dini veya yaraticiyi tekeline alip yorumlayisina teslim olmam.

Arastirmak, sorgulamak, irdelemek aklin geregidir. Hangi konuda olursa olsun buna din ve Tanri kavrami da dahil..

Ve inanirim ki bu akil bize sus olsun diye verilmemistir.

Bakin bir kez daha kendi savundugunuzu koydugunuz ayetle curuttunuz. Tesekkurler ayet icin.

Demek iman etmek, iman ediyorum demek tek basina yeterli degilmis. Aslolan iyi ve kotu olgusuna verecegimiz yaklasimlarmis.

Simdi hala iddia ediyor musunuz, bir insan omrunun sonuna kadar iyilik de yapsa, iyi bir insan da olsa, imansiz oldugu icin gazaba ugrayacaktir diye???

Asr-i Saadet'i geciniz. Ne o donemde yasadiniz, ne sahit oldunuz zira.. Kuran disi kaynaklari bir tarafa birakip sadece Kuran'a odaklanirsaniz, kitapta Asr-i Saadet (!)yillarini ve doneme iliskin ilk inanirlarin yasadiklarini okuyabilirsiniz.

Asr-i Saadet'e dair yazili kaynaklarin hepsi, islmiyetin kurulusundan cok cok sonra yazilmis kaynaklardir. Hz.Muhammed'in biyografisi bile olumunden yaklasik 120 yil Ibn Ishaq tarafindan yazilmistir ve tek kopyasi dahi yoktur. Kutsal kitabi tas'a, tahta'ya yazabilip koruyanlar, Islam peygamberine dair 120 yil boyunca tek yazit koyamamislardir. Islamin ilk 100 kusur yili kayipken, hangi Asr-i Saadet o bahsettiginiz?

Mantiken 120 yil icinde o kusagin olmesi gerekir. Kalanlarin yani o kusaktan ureyenler, Asr-i Saadet'i ilk agizdan dinledikleri icin mi islam peygamberi olunce Sii/Sunni ayrimi yasanmistir?

Ben bir seyin pesinde degilim, burada yapilan bir bilgi alisverisi, ancak siz fazla onyargili yaklasmaktasiniz.

Yaratici guc kul'unu dilberlerle, gogsu tomurcuklanmis kizlarla odullendirecek denli basit olmamali.. Bu mudur yani sizin celiski olarak addettiginiz?

Islam dininin cizgisi bu mudur? Bu anlayis midir?

Kimse kimseyi benim inandigim sekilde inan diye zorlamiyor.

Lekum dinukum veliyeddin genellikle iki farkli dine sahip insanlar tarafindan kullanilir. Oysa ustte ateist demek istemedim demistiniz. Bu da bir baska onyargi celiskisi olsa gerek..
 
Hadis'ler sizin'de dediğiniz gibi çeşitlidir yani;

Kabul veya red açısından

-Makbul
-Merdud

Râvi sayısı açısından

-Mütevatir
-Âhâd
-Meşhûr

Senedin müntehası (hadisin söyleyeni) açısından

-Kudsî
-Merfû
-Mevkûf
-Maktu

Sıhhat ve hüküm açısından

-Sahîh
-Hasen
-Zayıf

Elbette şimdi bunların açıklamaları herhalde sayfalar alır ancak şahsi olarak iyi bilmediğim hiç bir hadisi kullanmam şayet sahih bir hadis'se o'nada sahip çıkarım

Ve kur'an da yorum olmasaydı (kaldı'ki yorumların çoğu Peygamber'e aittir) biz şu an 3 vakit namaz kılıyor olurduk vs vs
Ayrıca ben hiç kimseye sitemlenmiyorum sayın chillot Fikirleri neredeyse bu budur katiyetinde sunulduğunda onun öyle olmadığını açıklamaya çalışıyorum kantarın topuzunu'da belli bir ayarda tutmaya çalışıyorum.
 
Hadis'ler sizin'de dediğiniz gibi çeşitlidir yani;

Kabul veya red açısından

-Makbul
-Merdud

Râvi sayısı açısından

-Mütevatir
-Âhâd
-Meşhûr

Senedin müntehası (hadisin söyleyeni) açısından

-Kudsî
-Merfû
-Mevkûf
-Maktu

Sıhhat ve hüküm açısından

-Sahîh
-Hasen
-Zayıf

Elbette şimdi bunların açıklamaları herhalde sayfalar alır ancak şahsi olarak iyi bilmediğim hiç bir hadisi kullanmam şayet sahih bir hadis'se o'nada sahip çıkarım

Ve kur'an da yorum olmasaydı (kaldı'ki yorumların çoğu Peygamber'e aittir) biz şu an 3 vakit namaz kılıyor olurduk vs vs
Ayrıca ben hiç kimseye sitemlenmiyorum sayın chillot Fikirleri neredeyse bu budur katiyetinde sunulduğunda onun öyle olmadığını açıklamaya çalışıyorum kantarın topuzunu'da belli bir ayarda tutmaya çalışıyorum.
Önce şunu soracağım Peygamber o sözü söylerken orada mıydınız veya orada olan birini tanıyor musunuz ki sahih olup olmadığından emin olup ona sahip çıkabiliyorsunuz? Ayrıca Kuran-ı Kerim'i Peygamberin yorumlamaya haddi yetmez. Allah kendi kitabında, kitaba bir harf ekleyenin ve/veya bu kitaptan başka hadis edinene en büyük tehdit ve zulümleri reva görür. Peygamberin buna karşı çıkıp da böyle bir şey yapmaya cürret edeceğini hiç sanmam bu şüphesiz diğer insanların yapabileceği bir cürretkarlıktır. O kitabın kimsenin yorumuna veya eklemesine ihtiyacı olmayacağı biçimde tasarlandığı gönderen tarafından kesin bir biçimde zaten anlatılmıştır. Bunu tartışmanın anlamı var mı? Yani Kuran için tartışılıyorsa biz susalım kendisi konuşsun. :)
 
Simdi hala iddia ediyor musunuz, bir insan omrunun sonuna kadar iyilik de yapsa, iyi bir insan da olsa, imansiz oldugu icin gazaba ugrayacaktir diye???

Evet şek'siz şüphe'siz inanıyorum çünkü bunu ben demiyorum Allah cc diyor.
Hep çelişki diyorsunuz ancak kendi söylediklerinizi unutuyorsunuz neyse
Ben'ce bu kadarı yeterli görüyorum'ki bu konuşmaların ne size nede bana bir yararı dokunmayacak
 
Sayin birkapidag,

Kurandaki yorumlar peygambere nasil ait olur? Parantez icleri yani..

Kuran ilk kez Turkce'ye ne zaman cevrildi? Parantez iclerinin tamamina yakini, peygamberin olumunden cok cok sonra yazilan hadis kaynaklarina tekabul eder.

Unutmayin, ayni hadis kaynaklari Allah'i baldir bacak ile tanitan kaynaklardir.

Bakin her insanin bir konuya bir fikre bir inanisa karsi, bir durusu vardir. Yazim tarzim sizi rahatsiz edebilir zira Turkce'ye cok vakif degilim.

Burada hicbir fikrimi de size katiyet, bu budur derecesinde sunmus degilim. Aksine soru sorup fikir paylasiminda bulunmaktayim.

Ancak sizin yaklasiminiz; Neyin pesindesiniz? demek oldu. Ve bu biraz yakisiksiz kaldi sanirim.
 
Önce şunu soracağım Peygamber o sözü söylerken orada mıydınız veya orada olan birini tanıyor musunuz ki sahih olup olmadığından emin olup ona sahip çıkabiliyorsunuz? Ayrıca Kuran-ı Kerim'i Peygamberin yorumlamaya haddi yetmez. Allah kendi kitabında, kitaba bir harf ekleyenin ve/veya bu kitaptan başka hadis edinene en büyük tehdit ve zulümleri reva görür. Peygamberin buna karşı çıkıp da böyle bir şey yapmaya cürret edeceğini hiç sanmam bu şüphesiz diğer insanların yapabileceği bir cürretkarlıktır. O kitabın kimsenin yorumuna veya eklemesine ihtiyacı olmayacağı biçimde tasarlandığı gönderen tarafından kesin bir biçimde zaten anlatılmıştır. Bunu tartışmanın anlamı var mı? Yani Kuran için tartışılıyorsa biz susalım kendisi konuşsun. :)

Peygamber kitap'a harf eklememiştir yorum yapmıştır. Bir soru sormuştum cevap vermediniz o halde Müslüman'lar namazı 3 vakit kılarlardı demiştim neden 5 vakit kılıyorlar ve bu durumu kim yorumladı ?
Zaten kur'an konuşuyor ancak bazılarımız bunu duymuyor maalesef.
 
Simdi hala iddia ediyor musunuz, bir insan omrunun sonuna kadar iyilik de yapsa, iyi bir insan da olsa, imansiz oldugu icin gazaba ugrayacaktir diye???

Evet şek'siz şüphe'siz inanıyorum çünkü bunu ben demiyorum Allah cc diyor.
Hep çelişki diyorsunuz ancak kendi söylediklerinizi unutuyorsunuz neyse
Ben'ce bu kadarı yeterli görüyorum'ki bu konuşmaların ne size nede bana bir yararı dokunmayacak

Sayin birkapidag,

Yaraticinin bunu tum insanlik adina soylemesi icin, tevbe kapisini kitabin inisiyle ve bitmesiyle birlikte kapatmasi gerekir.

Simdi size desem ki; Bir inanmayan insan ,hayati boyunca iyilik yapsa, iyi olsa, son nefesini verirken iman etse, bu insan gazaba mi ugrayacak?
 
Sayin birkapidag,

Kurandaki yorumlar peygambere nasil ait olur? Parantez icleri yani..

Kuran ilk kez Turkce'ye ne zaman cevrildi? Parantez iclerinin tamamina yakini, peygamberin olumunden cok cok sonra yazilan hadis kaynaklarina tekabul eder.

Unutmayin, ayni hadis kaynaklari Allah'i baldir bacak ile tanitan kaynaklardir.

Bakin her insanin bir konuya bir fikre bir inanisa karsi, bir durusu vardir. Yazim tarzim sizi rahatsiz edebilir zira Turkce'ye cok vakif degilim.

Burada hicbir fikrimi de size katiyet, bu budur derecesinde sunmus degilim. Aksine soru sorup fikir paylasiminda bulunmaktayim.

Ancak sizin yaklasiminiz; Neyin pesindesiniz? demek oldu. Ve bu biraz yakisiksiz kaldi sanirim.[/QUOT

şu an elimizde bulunan meallerde parantez içerisindeki yorumların kaynağına bir inin bakalım karşınıza ne çıkacak. bu durum'da dahi kast'ımın bu olmadığını anlamışsınızdır sanırım
Ayrıca hangi hadisler baldır bacak meselelerine girmiştir sizin hadis bilginiz varmı. ölçünüz nedir ?
 
Peygamber kitap'a harf eklememiştir yorum yapmıştır. Bir soru sormuştum cevap vermediniz o halde Müslüman'lar namazı 3 vakit kılarlardı demiştim neden 5 vakit kılıyorlar ve bu durumu kim yorumladı ?
Zaten kur'an konuşuyor ancak bazılarımız bunu duymuyor maalesef.
Eğer Kuran'a göre 3 de insanlar 5 yapıyorsa çok büyük bir hata var ortada. :) Ne demek istediğimi iyi anlayın aman yanlış yerlere girmeyelim. :)
Kuran güzel ve açık bir kitaptır ve İslamiyet için gerisi mühim değildir diyelim.
 
Peygamber kitap'a harf eklememiştir yorum yapmıştır. Bir soru sormuştum cevap vermediniz o halde Müslüman'lar namazı 3 vakit kılarlardı demiştim neden 5 vakit kılıyorlar ve bu durumu kim yorumladı ?
Zaten kur'an konuşuyor ancak bazılarımız bunu duymuyor maalesef.

Sayin birkapidag,

Bagislayin gozumden kacmis.

Her salat kelimesi gecen yere, namaz kelimesi cevrilip yapistirildigindan bes vakit yorumlanmis durumdadir.. Benim kisisel fikrim budur.
Salat cok genis bir kavramdir, sadece fiziki hareket degildir.


Insanlar cok uzun bir sure, kitabi Arapca okumustur anlamini bilmeden, ta ki Turkce'ye cevrilene kadar.. Rituelleri de hadis kitaplarindan takip etmistir.
 
Simdi hala iddia ediyor musunuz, bir insan omrunun sonuna kadar iyilik de yapsa, iyi bir insan da olsa, imansiz oldugu icin gazaba ugrayacaktir diye???

Evet şek'siz şüphe'siz inanıyorum çünkü bunu ben demiyorum Allah cc diyor.
Hep çelişki diyorsunuz ancak kendi söylediklerinizi unutuyorsunuz neyse
Ben'ce bu kadarı yeterli görüyorum'ki bu konuşmaların ne size nede bana bir yararı dokunmayacak

Gazaba uğrama kavramını açıklar mısınız?
Gazap ve mükafat kavramları kişilere göre değişir bence.

Örnek vermem gerekirse;
bir satanist( şeytana tapan) için sizin dininizce anlatılan cennet yerinin cezbedici tarafı yoktur. O yoluna adandığı şeytanla ateşte olmanın bir mükafat olduğunu düşünecektir.

semavi dinlerce ahiret hayatı bu kadar kötü anatılan ve kendini dışalayan tanrının cenneti (hani ola ki girmesine izin verilse) o kişi zaten istemeyecektir. İstese bu yollarda olur muydu?
Senin cennetinin ona cehennem hissi yaşatabileceğini hiç düşündünüz mü?

Ben semavi dinlere mensup olmayan biri olarak;
kendi inancıma mensup kişilerle ve kutsal saydığım varlıklarla beraber olmak isterim öbür alemde.
Bu yer ırmaklı güzel bir yer de olabilir.
Veya dağın başı,denizin dibi, cehennemin göbeği bile olabilir.
Onlarsız sizce anlatılan cennetin ırmakları ruhumu yakar,istemem.
 
Eğer Kuran'a göre 3 de insanlar 5 yapıyorsa çok büyük bir hata var ortada. :) Ne demek istediğimi iyi anlayın aman yanlış yerlere girmeyelim. :)
Kuran güzel ve açık bir kitaptır ve İslamiyet için gerisi mühim değildir diyelim.

Arkadaş'lar elbette yanlış yerlere girmeyelim ve elbette kur'an güzel bir kitaptır.
Benim aslında ne demek istediğimi forumu takip edenler ve sizler anladınız.
Konuşmalarımın tamamı islam üzeredir ve 1400 yıldır gelmiş geçmiş bunca islam alimi vardır benim kastım sanki din eksik gelmişte onlar tamamlıyor tarzında değildir
kur'an adeta bir deryadır ve bu deryadan insanlar şu yada bu biçimde yararlanırlar belli ölçülere sadık kalmak şartı ile yorum getirirler ve dileyen bunu kabul eder dileyen etmez :D
 
Ayrıca hangi hadisler baldır bacak meselelerine girmiştir sizin hadis bilginiz varmı. ölçünüz nedir ?


Sayin birkapidag,

Eger bahsettiginiz gibi hadis kulliyatina vakifsaniz, hangi hadis/ler oldugunu bilmeniz gerekir.

Benim kendime dair bir olcutum var. Ancak benim olcutumun sizin anlayisiniza bir faydasi dokunmaz, zira ben tek ve asil Kuran'i baz alirim.
 
Gazaba uğrama kavramını açıklar mısınız?
Gazap ve mükafat kavramları kişilere göre değişir bence.

Örnek vermem gerekirse;
bir satanist( şeytana tapan) için sizin dininizce anlatılan cennet yerinin cezbedici tarafı yoktur. O yoluna adandığı şeytanla ateşte olmanın bir mükafat olduğunu düşünecektir.

semavi dinlerce ahiret hayatı bu kadar kötü anatılan ve kendini dışalayan tanrının cenneti (hani ola ki girmesine izin verilse) o kişi zaten istemeyecektir. İstese bu yollarda olur muydu?
Senin cennetinin ona cehennem hissi yaşatabileceğini hiç düşündünüz mü?

Ben semavi dinlere mensup olmayan biri olarak;
kendi inancıma mensup kişilerle ve kutsal saydığım varlıklarla beraber olmak isterim öbür alemde.
Bu yer ırmaklı güzel bir yer de olabilir.
Veya dağın başı,denizin dibi, cehennemin göbeği bile olabilir.
Onlarsız sizce anlatılan cennetin ırmakları ruhumu yakar,istemem.

Aman ruhunuzu yakmasın diyeceğim; insanlar dalga geçtiğimi zannedecekler bence inandığınız yolda devem edin çünkü görüyorsunuz'ki bu yol meşakkatli ve yorucu sizin'ki daha kolay afedersiniz ama size diyebilecek başka bir şeyim yok
saygılarımla:party:
 
Sayin birkapidag,

Bagislayin gozumden kacmis.

Her salat kelimesi gecen yere, namaz kelimesi cevrilip yapistirildigindan bes vakit yorumlanmis durumdadir.. Benim kisisel fikrim budur.
Salat cok genis bir kavramdir, sadece fiziki hareket degildir.


Insanlar cok uzun bir sure, kitabi Arapca okumustur anlamini bilmeden, ta ki Turkce'ye cevrilene kadar.. Rituelleri de hadis kitaplarindan takip etmistir.

Asla böyle bir şey yoktur kur'an 3 vakitte namaz kılınacağını söyler
Ayrıca kur'an da salat 87 yerde geçer o zaman 87 kere mi kılınması lazım
 
Sayin birkapidag,

Eger bahsettiginiz gibi hadis kulliyatina vakifsaniz, hangi hadis/ler oldugunu bilmeniz gerekir.

Benim kendime dair bir olcutum var. Ancak benim olcutumun sizin anlayisiniza bir faydasi dokunmaz, zira ben tek ve asil Kuran'i baz alirim.

Ben sahih olan öyle bir hadis'e hiç rastlamadım ve siz sadece kur'anı baz alsaydınız biz şimdi bu şekilde konuşuyor olmazdık yanılmıyorsam.
 
Sayin birkapidag,

Kitap namaz vaktini 3 ile bildirir. Bugun Turkce'ye cevrilmis Kuran'lari dikkatle okuyun. Parantez icleri veya yorum farki sayesinde 5 vakit yakalanir.

Cumle gidisatina uymayan yerde namaz olarak algilanmaz. Bu yuzden 87 kez yoktur. Ama azimle o da yapilir ayri konu..

Bu da yetmez, kostum namazi, uctum namazi, yurudum namazi, nafile, kafile namazi vs. bir suru namaz cesidi uyarlanmistir.

Insanlar bunca yat kalk hareketi yapmak yerine, Kuran'i okumus incelemis olsaydi eminim su anda muhtemelen islamiyet veya Tanri inanci veya ritueller cok daha farkli bir yerde olacakti.
 
Geri
Üst