Allah cc tanrı'nın belasını versin...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sn. birkapıdağ tebrik ederim çok güzel konuya değindiniz...

Kardeş konu güzel derin fakat bazı anlayışlar sığ gayem madem müslümanız ve madem çeşitli yollarla dua edip Allah cc den bir şeyler istiyoruz o halde doğrusunu yapalım ben biliyorum bunun yolu benden geçer diye asla birşey söylemedim bazıları bu noktaya getiriyor bazıları niyete bağlı diye kestirip atıyor ne niyeti neyin niyeti bilmeyerek niyet olurmu o halde sen namazı parende atarak kıl ve niyete bakar benim kalbim ve niyetim temiz de olurmu "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olurmu"
 
Bırakın isteyen istediğini kullansın herkes doğru yolu kendisi bulsun tartışmanın anlamı yok isteyen Tanrı der isteyen Allah der . O kişinin kendi şahsi görüşüdür . Şahsiyeti bu kadar tutupda uzatmak anlamsız .
 
Bırakın isteyen istediğini kullansın herkes doğru yolu kendisi bulsun tartışmanın anlamı yok isteyen Tanrı der isteyen Allah der . O kişinin kendi şahsi görüşüdür . Şahsiyeti bu kadar tutupda uzatmak anlamsız .


Doğru dinde tartışma olmaz uzatmamak lazım sn YasinLY 'nin de imzasında dediği gibi ister burada pişer ister ahirette kimi ne ilgilendirir. Ancak konu bir bütün sadece tengri'den ibaret değildi O başlık altında dua adabı ve dua etmeyle ilgili ayetler vardı son olarak birde bir zikir ve dua şekli vardı kimse onu okumuyor galiba:banghead:
 
Kafir örten,saklayan,gizleyen manasındadır hatta araplar çiftçilere kafir derler tohumu toprağın altına sakladıkları için her neyse siz bir ateist'misiniz anlamadım eğer öyleyse yukarıda da dediğim gibi le kum dini kum veliyeddin ama değilseniz islam dinini ve o dini kabul etmek için imanı bir araştırmanız lazım ayrıca bela okuma konumunda değilim emri-bil maaruf konumundayım ;)
ve evet ;)cahilliğin sınırı yoktur tekrar etmekte fayda var:D

Tavsiyeniz ve iyi uslubla cevap verdiğiniz için teşekkürler.
Mahçup oldum;çünkü benim üslubum gayet sertti.

Benim inancım üstteki mesajda vurgulamak istediğim değildi.
Anlatmak istediğim;inanmadığımız şeyler hakkında bela okumanın,karşıt görüşler ortaya atmanın kötü olduğuydu.

Ailemde herkes müslüman olduğu için,islam dinini yeterince biliyorum.
Gene de yeni açacağınız konuları ilgiyle okuyacağım.
Madem merak ettiniz şu kadarını söyleyim;
ateist değilim benim de kutsal saydığım şeyle var.
Ama inancımı çevremde bile çok az kişi bilirken,bunu sitede asla anlatmam.
 
İnanın sizleri seviyorum bir çoğunuzda zannediyorum yaşça benden küçük'tür
Açtığım konuları hiçbir art niyet olmadan yazıyorum sadece öğrenmek öğretmek ve paylaşım için birde bir parça yanlızlığımı paylaşmak için başkaca birşey yok hepinize teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar şüphesizki Allah herşeyden bütünb akıllardan üstündür...
ben tanrı diye ona seslenirim yo bu başkasına duva ediyormu diyecek?
Tanrı kelimesi İstanbul Türkçesidir.
Ayrıca internette lütfen Türkçe ezan diye aratın ve dinleyin...
Ben hala ezanın türkçe okunmasını savunuyorum çünkü Ezan Allahın kelamıyla yazılmış birşey olmadığından pek farketmez bizde Türkçeyi kullanan Türk bir toplum olduğumuza göre Türkçe kullanmak daha akıllıca olur.
önemli olan manayı kapmak...
bir adam kuran okumayı bilir ancak ne yazdığını bilmez.
Dinimizin bir dili yoktur.Sadece saklı şifreler vardır arapçada olmayan.
ancak çevrilebilenlerde neden arapça kullanalım?
 
Dalga geçecek başka site'ler bulabilirsin sanıyorum
açıklayıcı değil aşağılayıcı oldu biraz saygı lütfen:driving:

Hayır aşağılayıcı birşey yok tek kelimeyle cevap.
Tanrı kelimesi senin inancına göre değişir.
eğer puta inanıyorsan puttur eğer başka birşeye inanıyorsan başka birşeydir eğer Müslümansan Allahtır.
Din kitabını açıp okuman yeter il okuldan lisesona kadar bütün din kitaplarında İSLAM DİNİ TEK TANRILIDIR diye yazar :)
 
Biz Allah azze ve celleyi ne ilkokul nede lise kitaplarında bulduk
Din kitabı olarak kur'an yeter ve siz kur'anda tanrı ismini bulamazsınız
Ayrıca tanrı kelimesi istanbul türkçesi değildir orjinali tengri'dir ve göktürklerden gelmektedir.
 
Biz Allah azze ve celleyi ne ilkokul nede lise kitaplarında bulduk
Din kitabı olarak kur'an yeter ve siz kur'anda tanrı ismini bulamazsınız
Ayrıca tanrı kelimesi istanbul türkçesi değildir orjinali tengri'dir ve göktürklerden gelmektedir.

İstanbul Türkçesini yi araştırın ozaman :)

İstanbul Türkçesinde gök kök diyemidir?
ancak göktürklerde gök kök diye anılır yani Kök Tengri denir...
İstanbul Türkçesindede gök tanrı denir.
 
Biz Allah azze ve celleyi ne ilkokul nede lise kitaplarında bulduk
Din kitabı olarak kur'an yeter ve siz kur'anda tanrı ismini bulamazsınız
Ayrıca tanrı kelimesi istanbul türkçesi değildir orjinali tengri'dir ve göktürklerden gelmektedir.

Ancak birinci sözünüze birşey diyemeyecem çünkü o dediğiniz doğrudur.
 
Önemli olan asıl konu kelime değil'ki kullanım amacı orada takılmayalım işin özü saygıda ve tazimde kusurlu olmamak çünkü bahse konu olan yaratıcı O kendi isimlerini tek tek açıklamış zaten O'nun üzerine laf söylemek ve sanki eksikmiş gibi tamamlamak biz yaratılan'laramı düşüyor o halde şapkamızı önümüze koyup tekrar düşünelim
 
Riyazüs salihin bir ölçü olamaz çünkü genele hitap etmez lemalar ve şualarda öyle ayrıca zaten Allah cc kendi isimlerini kendi bildirmiştir bunun dışında ben illa O'na şöyle seslenmek istiyorum diyorsanız siz bilirsiniz :D

Not; Yoksa din eksik'mi geldi'de biz tamamlayacağız;)

Eksik bulmuş ve tamamlama arzusunda iseniz bu sizin probleminiz, benim problemim olamaz.

Diğer taraftan Allah & Tanrı üzerine demek istediğimi bir alıntı ile tamamlayayım.

"Allahü teâlânın isimleri tevkifidir. Yani, İslamiyet’te bildirilen isimleri söylemek caiz, bunlardan başkasını söylemek caiz değildir. Mesela Allahü teâlâya âlim denir. Fakat; âlim manasına gelen fakih kelimesini Allah için kullanmak caiz olmaz. Çünkü, İslamiyet, Allahü teâlâya fakih dememiştir. İlah manasına tanrı kelimesini kullanmakta mahzur yoktur. Mesela, (Hindlilerin tanrıları inektir), (Birdir Allah, ondan başka tanrı yoktur), (Bizim tanrımız Allah’tır) demek caizdir. Fakat (Bizim Allah’ımız tanrıdır) demek caiz olmaz. Bu inceliği iyi anlamak gerekir"


Doğru anladıysam sizin endişeniz... diyelim Tanrı kelimesiyle eski inanışlardaki Tengri kavramının benzerliği. Ama arapların da çok tanrılı zamanlarında bizim türkçe de put dediğimiz ilahları vardı. O halde aşağıdaki ayetleri ve benzer ifade içeren daha nicelerini bugün aman onlar (araplar) da bir vakitler putperestti, putlarını da ilah diye sever sayarlardı diyerek red mi edeceğiz ?


Alıntı
İLÂH NEDİR
İbadet etmek anlamındaki “e-l-h” kökünden türeyen ilâh ma’bud demektir. Çoğulu âlihedir. Hak veya batıl her ma’buda ilâh denir.

Kur’ân’da ilâh kelimesi 111 defa tekil, 2 defa ikil, 15 defa çoğul olarak geçmiştir.

Allah’tan başka ilah olmadığı, Kur’ân’da;”Lâ ilâhe illâllâh”, Allâh’tan başka ilâh yoktur (Muhammed, 47/19) cümlesi ile ifade edildiği gibi;

“Lâ ilâhe illâ ene”, benden başka ilah yoktur (Nahl, 16/2),

“Lâ ilâhe illâ ente”, senden başka ilah yoktur (Enbiyâ, 21/87),

“Lâ ilâhe illâ hû”, O’ndan başka ilah yoktur (Duhân, 44/8),

“Hüvallâhü’l-vâhid”, O Allah tektir (Zümer, 39/4),

“İlâhüne ilâhun vâhid”, ilahımız bir tek ilahtır (Nahl, 16/22),

“İlâhüküm ilâhün vâhid”, ilahınız bir tek ilahtır (Bakara, 2/163),

“İnne ilâheküm levâhid”, gerçekten ilahınız elbette tektir, (Sâffât, 37/4),

“Ennemâ ilâhüküm ilâhün vâhid”, ilahınız ancak bir tek ilahtır (Fussilet, 41/6),

“İnnemâ hüve ilâhün vâhid” O, ancak bir tek ilahtır (Nisâ, 4/171; En’âm, 6/19),

“İnnemallâhü ilâhün vâhid” gerçekten Allah, ancak bir tek ilahtır (Nisâ, 4/171),

“Mâ min ilâhîn illâ ilâhün vâhıd” bir tek ilahtan başka ilah yoktur, (Mâide, 5/73),

“Mâ leküm min ilâhîn ğayruhû” sizin için O’ndan başka ilah yoktur (A’râf, 7/73),

“Mâ min ilâhîn illâllâh” Allah’tan başka ilah yoktur (Âl-i İmrân, 3/62),

“E ilâhün ma’allah”, Allah ile birlikte başka ilah mı var? (Neml, 27/63),

“Allahü lâ ilâhe illa hû”, Allah’tan başka ilah yok sadece O vardır (Teğâbun, 64/13),

“Hüvallâhüllezî lâ lâhe illâ hû”, O Allah ki O’ndan başka ilah yoktur (Haşr, 59/23),

“Hüvellezî fissemâi ilâhün ve fi’lardı ilâhün”, gökte tek ilah O’dur, yerde tek ilah O’dur” (Zuhruf, 43/84), cümleleriyle de ifade edilmiştir.


“İlâh” kelimesi; Kur’ân’da; Allah’ın isim-sıfatı olarak kullanılmış ve “ilâh” kelimesi hep nekre olarak zikredilmiş “el-ilah” şeklinde marife olarak geçmemiştir. Yerde ve göklerde Allah’tan başka tanrılar bulunsaydı, yer ve göklerin fesada uğrayacağı (Enbiyâ, 21/22) bildirilmiş, Allah’tan başka tanrı edinenlerden söz edilmiş (En’âm, 6/74) ve bu kimseler kınanmıştır



Ayrıca kelimelere takılmaya devam edersek ilah kelimesinin erilliği karşısında kullanılan dişil kelime ilaheyi de unutmamak lazım, tanrıçadan farklı değildir özünde. Sizin yazınızdaki akıl yürütmeden yola çıkarsak ;
alıntı
Bakınız: tanrı'nın dişisinede tanrıça denilebiliyor yani erkek dişi, doğmuş doğrulmuş v.s ama Allah -sümme haşa binlerce haşa- Allahca v.s var’mı yok!.

Sizin mantıkla bu durumda ilaha karşılık yerleşmiş ilahe kavramı ile sadece cinsiyetini değil tekliğini bile otomatikman sorgulamış oluyoruz zaten gibi bir durum da var.

Satırlarımdan yahut itiraz ettiğim noktalardan yola çıkarak Tanrı kelimesi doğru bir kelimedir sonucuna varmak istediğimi lütfen düşünmeyin bunu söylemek istemiyorum ama kişi O'na seslenirken kendince en yakın ve samimi olduğunu hissettiği ifadeyi tercih ediyorsa bunu yargılamak bence hiç kimsenin hakkı değildir,üstelik duasını kabul edip etmemekte sadece O'nun takdirindedir.
 
Sn gümüş bu kadar uğraşmış ve araştırmşsınız ilginize teşekkür ediyorum ancak bahsettiginiz üzre" enbiya ve en-am"' surelerinin bahse konu olan ayetlerinde tanrı kelimesi geçmez ısrar'la söylüyorum "ilah" kelimesi geçer ayrıca ilahe kelimeside malum magandaların eseridir. Nerelerde kullanıldığını söylemeyeceğim anlayan anlamıştır zaten. Kur'anı kerimi iyi okumak lazım iyi anlamak demiyorum iyi okumak. Okumak sadece türkçe mealler'le olmaz çünkü türkçe olarak inmemiştir muhatabı'da türk değildiir orjinali esas'tır ve tekrar tekrar söylüyorum O'nda tanrı kelimesi asla geçmez.
Evet gelelim arapların putperesliğine çoğumuzun yanlış bildiği bir konu'dur bu kısaca açıklamak gerekirse cahiliye döneminde ve asr-ı saadet yıllarında put'ların olduğu doğrudur hatta bunların bazılarının isimleri en meşhur olanları lat, uzza, menat'tır. Araplar direkt olarak onları rab olarak kabul etmiyorlardı "Biz onların suretlerini yapıp müennes isimler vererek, onlara taparız. Böylece de bu putları Allah'ın yanında şefaatçı kabul ederek yardımlarını bekleriz." diyorlardı.

Nitekim şu iki âyet onların durumlarını dile getirmektedir. "Bunlar, Allah katında bizim şefaatçilerimizdir ." (Yûnus, 10/18), "Biz bunlara, sırf bizi Allah'a yaklaştırsınlar diye tapıyoruz." (Zümer, 39/3)
İşin doğrusu budur.Yani görüldüğü üzre putperest dediğimiz eski arap kavimleride Allah cc nin varlığını kabul edip onaylıyor put'ları sadece aracı kılıyor ve ayetlerin tamamında bunları bahsederken Allah cc ilah kelimesi kullanıyor
Zaten tanrı kelimesi doğru bir kelimedir demiyorsunuz mesele yok ancak tekrar ediyorum ayetlerin herhangi birinde tanrı kelimesi geçmez ve bu bize batıdan geçmiş bir kelimedir bu kadar karşı olmamın sebebi doğruya teslim olmaktır Allah'ın kendine yakıştırmadığı bir adı bir sıfatı ısrarla biz neden yakıştırıyoruz daha medeni daha çağdaş olabilmek için'mi anlayamıyorum
Doğrulara teslim olmak dileğiyle iyi seneler.
 
Önemli olan asıl konu kelime değil'ki kullanım amacı orada takılmayalım işin özü saygıda ve tazimde kusurlu olmamak çünkü bahse konu olan yaratıcı O kendi isimlerini tek tek açıklamış zaten O'nun üzerine laf söylemek ve sanki eksikmiş gibi tamamlamak biz yaratılan'laramı düşüyor o halde şapkamızı önümüze koyup tekrar düşünelim

yok asıl olan kelime işte :)
Tanrı İlahtır şüphesiz benim için tek Allahtır ;)
adı Tanrı İlah Allah pek farketmez hepsi onun yüceliğini anlattığı için problem yok bende bir Türk olarak Türkçesini kullanırım o da Tanrı :)
Ancak şunuda söylemeliyimki real hayatta bende genelde Allah adını kullanırım.
Ama farketmiyor...
 
Aslında dikkatimi çekti bu gibi konularda site yönetileri bu tür konuşmalara katılmıyor fikirlerini beyan etmiyorlar .En azından tartışmalar katılıp sonuca ulaşamazsakta fikirleri ile açılan konuları yönlendirmede bulunurlarsa daha iyi olur kanaatimdeyim.Açılan konularda yalnız bırakmayın her açılan konuda fikirlerinizi okumak kabul ediyim yada etmeyim kendi adıma söyleyim hoşuma gidiyor.
 
Allah cc ye tanrı demek ayıp'tan,garipten,anormallikten öte bir durumdur ayrıca konu arapça yada türkçe değildir tanrı kelimesi eski türkçede (tengri)den gelir.Tengri, Eski Türkçede Tanrı, Gökyüzü; Eski Türklerin ve Moğolların inancı Tengricilik'de Gök Tanrı'sı(Kök Tengri), ya da Gök'ün yüce ruhudur. Görülüyorki tengri islam inancına terstir :driving:

Tanrı kelimesi Tengriyi ifade etmez. Anlamı değişmiştir. Pide kelimesi Periye dönüştü diyelim zaman içinde. Periye peri demek hakaret olur mu diyeceksin? Biraz mantık lütfen biraz düşünce. Tanrıyı sizin gibi bir irade olarak algılamak onunla empati yapmaya çalışmak en büyük yanlıştır önce bundan arının, sonra seçicilikten bahsetmekten vazgeçin. Söz oyunlarına gerek yok.
 
Ayrıca Kuranda Allahı işaret etmek için birçok yerde ilah kelimesinin geçmesi tek kelimeyle mesajlarınızı infaz edecek seviyede değil mi?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst