Sayın dennise
Ayette cinlere karsi 1-0 geriden basladigimizi goruyoruz :
'Onlar sizi sizin onlari goremediginiz yerden gorurler`(ayet)
sözünüze binaen söylüyorum.
45/CÂSİYE-13: Ve sahhare lekum mâ fîs semâvâti ve mâ fîl ardı cemîan minh(minhu), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn(yetefekkerûne).
Ve göklerde ve yerde olanların hepsini kendinden (bir lütuf olarak) size musahhar (emre amade) kıldı. Muhakkak ki bunda, tefekkür eden bir kavim için mutlaka âyetler (ibretler) vardır.
bu ayete göre cinler insanlardan üstün değil insanlar cinlerden üstündür.
Nitekim Hz.Süleyman tüm cinlere karşı hüküm sahibiydi.
Ve Nitekim melekler de dahil olmak üzere o zaman cinlerin en ileri geleni olan iblis dahi Hz.Adem e secde etmesi için emredildi.
Bunları dayanak noktası alarak cinlerin insanlardan üstün bir takım özelliklerinin olduğunu elbetteki söyleyebiliriz tabiki ama yukarıdaki ayete de baktığımız zaman insanlar cinlerden yaratılış olarak daha öndedir
Ayette cinlere karsi 1-0 geriden basladigimizi goruyoruz :
'Onlar sizi sizin onlari goremediginiz yerden gorurler`(ayet)
sözünüze binaen söylüyorum.
45/CÂSİYE-13: Ve sahhare lekum mâ fîs semâvâti ve mâ fîl ardı cemîan minh(minhu), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn(yetefekkerûne).
Ve göklerde ve yerde olanların hepsini kendinden (bir lütuf olarak) size musahhar (emre amade) kıldı. Muhakkak ki bunda, tefekkür eden bir kavim için mutlaka âyetler (ibretler) vardır.
bu ayete göre cinler insanlardan üstün değil insanlar cinlerden üstündür.
Nitekim Hz.Süleyman tüm cinlere karşı hüküm sahibiydi.
Ve Nitekim melekler de dahil olmak üzere o zaman cinlerin en ileri geleni olan iblis dahi Hz.Adem e secde etmesi için emredildi.
Bunları dayanak noktası alarak cinlerin insanlardan üstün bir takım özelliklerinin olduğunu elbetteki söyleyebiliriz tabiki ama yukarıdaki ayete de baktığımız zaman insanlar cinlerden yaratılış olarak daha öndedir