Druj Nasu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ori
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ori

🌙
Moderator
Zerdüştîlikte İblis Druj Nasu

Kelime anlamı olarak yalancı, aldatıcı ve günahkâr ifadelerinin karşılığı olan “Druj”, Doğru yolu takip etmeyen yani “Aşavan” olmayan kişinin sıfatıdır. Gatalar’da Zerdüşt’ün doktrinlerine karşı çıkanlar Druj’un takipçileri olarak addedilmektedir. Angra Mainyu, Avesta’da etimolojik olarak “Druj” ile bağlantılı olan “Dregvant” kelimesi ile ifade edilmektedir.29 Bunun yanında sadece Angra Mainyu değil onun iblisleri de Druj olarak tanımlanır.30

Zerdüştîliğe göre ölümü kötü yapan asıl düşünce Angra Mainyu’nun bir yaratığı olan iblis Druj Nasu’nun31 cesede ve ruha saldırarak onu kirletmesi inanışıdır. Zerdüştî teolojisindeki en kötü yaratıklardan biri olan Druj Nasu, imanlı bir kişi öldüğünde zafer kazanmış gibi sevinerek hemen onun vücuduna ve ruhuna hücum eder, orada kendine bir yer açar böylece onu kirletir ve zehirler. Bu nedenle cesede “Nasa” denmektedir.32

Druj Nasu sadece ölen kişi ile sınırlı kalmayıp ölü ile temas etmiş veya belli bir mesafeden daha fazla ölüye yaklaşmış olan kişileri de bütün deliklerinden girerek zehirlemektedir. Avesta’da Druj Nasu kuzeyde ki soğuklarda yaşayan, çıkıntılı diz ve kuyruğa sahip, öfkeli bir sinek gibi sürekli vızıldayan ve Angra Mainyu’nun; Ahura Mazda’nın yarattığı güzel şeylere karşı yarattığı en iğrenç mahluklar olarak tanımlanan Krafstarlara benzeyen bir yaratık olarak betimlenmektedir.
33

Alıntı.

29 YG. 30.5
30 Dhalla, Zoroastrian Theology, ss. 50-51.
31 Bundahişn’de “Nas Demon” yani “İblis Nas” olarak geçmektedir. Bkz. West, “The Bundahish”, s. 28.29.
32 Manushchihr-i Goshnajaman, “Dadestan-i Denig”, s. 16.6
33 Mahnaz Moazami, “Nasu”, Encyclopædia Iranica, New York: Eisenbrauns Inc., 2016, http:// iranicaonlineorg/articles/nasu-demon; Eduljee, “Zoroastrianism After Life, Zoroastrian Funeral Customs & Death Ceremonies”; Russell, “Burial iii. In Zoroastrianism”, ss. 561-63; Boyce, “Corpse”, ss. 279-86
 
Geri
Üst