Havas şartları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Beylane
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Beylane

Kayıtlı Üye
Ruhani ilmini kullanmak isteyen kişilerin şu şartları
çok iyi bilmesi gerekir.
1. Buhurun zamanı. Talebe göre gezegenlere ait olan
buhurları yakmak.
2. Tali' olan münasip vakitleri bilmek ve o vakitlerde
amelini yapmak.
3. Gizlilikte ve açıkta Allah c.c. takvası.
4. Yaptığın ameli başaracağına inanmak.
5. Yaptığın amelden şüphe etmemek. Çünkü şüphe
ameli batıl eder.
6. Yedi büyük günahtan sakınmak.
7. Mekanın temiz olması.
8. Beş vakit namazı vaktinde kılmak.
9. Tilavet ettiği mekanı değiştirmemek.
10. Tilavet müddetince riyazatlı olmak. Yani hayvan
eti ve hayvanattan çıkan gıdaları yememek.
11. Amelini bitirene kadar başka bir şeyle meşgul
olmamak.
12. Amele başlamadan önce Hazreti Muhammed
s.a.v. e salavatı şerife getirmek.
13. Haram olan kadınlara bakmamak. Çünkü amelin
gerçekleşip gerçekleşmemesi buna bağlıdır. Bu gibi hallerde kalbin Allah c.c. ın ibadetine yönelmeyip, başka şeylerle meşgul olur. Bu ilme yönelik kişinin nefsi kötülüklere ve şeytani arzulara meyilli olmamalıdır.

ELLÜ'LÜ' VEL MERCAN Fİ TESHİRİ MÜLÜKÜL CAN kitabından alıntıdır
 
Ruhani ilmini kullanmak isteyen kişilerin şu şartları
çok iyi bilmesi gerekir.
1. Buhurun zamanı. Talebe göre gezegenlere ait olan
buhurları yakmak.
2. Tali' olan münasip vakitleri bilmek ve o vakitlerde
amelini yapmak.
3. Gizlilikte ve açıkta Allah c.c. takvası.
4. Yaptığın ameli başaracağına inanmak.
5. Yaptığın amelden şüphe etmemek. Çünkü şüphe
ameli batıl eder.
6. Yedi büyük günahtan sakınmak.
7. Mekanın temiz olması.
8. Beş vakit namazı vaktinde kılmak.
9. Tilavet ettiği mekanı değiştirmemek.
10. Tilavet müddetince riyazatlı olmak. Yani hayvan
eti ve hayvanattan çıkan gıdaları yememek.
11. Amelini bitirene kadar başka bir şeyle meşgul
olmamak.
12. Amele başlamadan önce Hazreti Muhammed
s.a.v. e salavatı şerife getirmek.
13. Haram olan kadınlara bakmamak. Çünkü amelin
gerçekleşip gerçekleşmemesi buna bağlıdır. Bu gibi hallerde kalbin Allah c.c. ın ibadetine yönelmeyip, başka şeylerle meşgul olur. Bu ilme yönelik kişinin nefsi kötülüklere ve şeytani arzulara meyilli olmamalıdır.

ELLÜ'LÜ' VEL MERCAN Fİ TESHİRİ MÜLÜKÜL CAN kitabından alıntıdır
BU İLMİN FAZİLETİ, ŞARTLARI VE YAPILIŞI Bilki! Nefsinin karanlık tabiatının pisliklerinden temiz lenmesinin hikmetini, (Kirli elbiselerin su ve sabunla temizlenmesi gibi) öğrenmelisin. Nefis hikmeti öğrendiği anda yumuşar. Ruhlar alemine iştiyak edip, cismi şehvet lerden vazgeçer. Şehvetlerinin esaretinden
kurtulup, ilim ehlinin ipine sarılır.
Bokrat derki; Doğru yolu bildiği halde doğru yoldan
çıkan filozof değildir. Böyle bir kişi ilmi cehalete döndürür. Kendini kurtarmaya uğraşmayan kişi yaşamıyor demektir.
Sokrat derki; Yaşayan kişi yiyip içen, aynı zamanda şehvetlerine mağlup olup, şeytani arzularına uyarak nefsini öldüren değildir. Yaşayan kişi geçmişteki tattığı güzelliklerin geride kaldığını bilen kişidir. Şunu idrak etmelidirki, o anda yapacağı iş, geçmişteki gibi sebatsız ve istikrarsız halde olmamalıdır.
Bilki; İlim sahipleri en şerefli ve en güzel ilimleri kendilerinde toplarlar. Çünkü ulvi ve süfli alemlerin sırlarına ermişlerdir. Ruhanilerin ruhlarını görürler, onlarla konuşurlar, onlara karışırlar ve de onlardan birisi gibi olurlar. Gücü yettiğince bütün meselelere ve büyük doktorların dahi aciz kaldığı hastalıklara çare bulurlar. Bunlar felç, cüzzam, kara sevda, delilik ve sersemlik gibi. Ayrıca ayrılmış ve birbirlerine dargın kişileri barıştırır. Veya Allah Teala'nın rizası olduğu şekilde iki kişiyi birbirinden ayırır. Ruhlar aleminden gelen haberleri alır. Onların zararlarından sakınır. Geçmişte kalan ve yeri kaybolmuş bir nesneyi veya defineyi meydana çıkarır. Bunlardan yararlanır ve zalimlerin elinden mazlumları kurtarır. Bunların hepside Allah'ın sırrı olan isimlerinde, Ayetlerinde ve harflerindedir. Bunları yapabilen kişiler Allah Teala'nın ilham verdiği salih kullardır. Allah Teala hazretleri sözünü yerine getirmesi şartıyla bunları salih kullarına ihsan eder.
 
BU İLMİN FAZİLETİ, ŞARTLARI VE YAPILIŞI Bilki! Nefsinin karanlık tabiatının pisliklerinden temiz lenmesinin hikmetini, (Kirli elbiselerin su ve sabunla temizlenmesi gibi) öğrenmelisin. Nefis hikmeti öğrendiği anda yumuşar. Ruhlar alemine iştiyak edip, cismi şehvet lerden vazgeçer. Şehvetlerinin esaretinden
kurtulup, ilim ehlinin ipine sarılır.
Bokrat derki; Doğru yolu bildiği halde doğru yoldan
çıkan filozof değildir. Böyle bir kişi ilmi cehalete döndürür. Kendini kurtarmaya uğraşmayan kişi yaşamıyor demektir.
Sokrat derki; Yaşayan kişi yiyip içen, aynı zamanda şehvetlerine mağlup olup, şeytani arzularına uyarak nefsini öldüren değildir. Yaşayan kişi geçmişteki tattığı güzelliklerin geride kaldığını bilen kişidir. Şunu idrak etmelidirki, o anda yapacağı iş, geçmişteki gibi sebatsız ve istikrarsız halde olmamalıdır.
Bilki; İlim sahipleri en şerefli ve en güzel ilimleri kendilerinde toplarlar. Çünkü ulvi ve süfli alemlerin sırlarına ermişlerdir. Ruhanilerin ruhlarını görürler, onlarla konuşurlar, onlara karışırlar ve de onlardan birisi gibi olurlar. Gücü yettiğince bütün meselelere ve büyük doktorların dahi aciz kaldığı hastalıklara çare bulurlar. Bunlar felç, cüzzam, kara sevda, delilik ve sersemlik gibi. Ayrıca ayrılmış ve birbirlerine dargın kişileri barıştırır. Veya Allah Teala'nın rizası olduğu şekilde iki kişiyi birbirinden ayırır. Ruhlar aleminden gelen haberleri alır. Onların zararlarından sakınır. Geçmişte kalan ve yeri kaybolmuş bir nesneyi veya defineyi meydana çıkarır. Bunlardan yararlanır ve zalimlerin elinden mazlumları kurtarır. Bunların hepside Allah'ın sırrı olan isimlerinde, Ayetlerinde ve harflerindedir. Bunları yapabilen kişiler Allah Teala'nın ilham verdiği salih kullardır. Allah Teala hazretleri sözünü yerine getirmesi şartıyla bunları salih kullarına ihsan eder.
1. Cezm: Kesin karar. Yapacağın bir amelden hiçbir zaman şüphe etmemek. Çünkü şüphe yapılan bir ameli bozar.
2. Musabara: Yazdığı vefke ve okuduğu isme talip olan kişi devam etmeli, hiçbir zaman ümidini kesmemeli ve yaptığı işten sonuç alamazsa, amelinden asla kopmamalıdır.
3. Kitman: (Gizlemek) Ameli tenha ve kimsenin görmediği bir mahalde yapmak. Hiç kimseyede şöyle böyle yaptım yahutta şunları bunları yaparım deme! Bir haberde; ''Yapacağınız bir haceti gizli ve istinaden yapın'' denmiştir.
4. Takva: Takvaya giren şartlar, haram yememek, insanlara eziyet etmemek, eziyete dayanmak, yalan ve giybeti terk etmek, sıdka ve nasihata önem vermek, insanlara şevkat ve merhametle bakmaktır.
Havas ilminin ülemaları böyle bir karara varmışlardır. Bu ilmin sahibi ne kadar hayra yönelikse, amellerinde daha başarılı olur. Çünkü Allah c.c. kendisinden korkan ve iteat eden kişiye herşeyi teshir eder.
5. Her istenen haceti ruhanilere sormamak. Çünkü onlar şeriata göre hareket ettiklerinden şüpheli olan hiçbir ameli yapmazlar.
6. Ruhanileri hakir işlerde kullanmamak: Ruhanileri hakir ameller için kullanmak istersen, onlara hakaret etmiş ve aşağılamış olursun. Onları şeriata aykırı olan işlerde sakın kullanmaya kalkma!
7. Bu ilme yönelik kişinin nefsi kötülüklere ve şeytani arzulara meyilli olmamalıdır. Sadece yüksek mertebelere ulaşmak için kullanabilir. Bunun dışındaki ameller kişinin kendisine zarar verir.
10. Azimetleri ezberlemek: Ruhaniyetlere okuyacağın Azimetleride çok iyi ezberlemeli ve okurken hiç kekelememelidir. Azimeti kitaptan veya levha üzerinden okumak yeterli değildir. Çünkü kalbin yazı ile iştiğal olup, gerekli olan huşu’ gider. Buda erkanların en gereklisi olan teveccühü ortadan kaldırır.
11. İcazetli olmak: Bu işi yapan kişinin icazetli (İzinli) olması şarttır. İcazetsiz kişi babasız çocuk gibidir.
12. Yapacağın amelleri yıldızların ve gezegenlerin özelliklerine göre yapmak.
 
Geri
Üst