bendekiben
Elit Üye
Belkemiğinde saklı özün uyanması (4.bilinçhali,aydınlanma,yükseliş, samadhi,vuslat,beka,sonsuzluk,kavuşma)hakkında bir kaç şey söylemek istiyorum.Kadim bilgilerden yola çıkarak şunu söyleyebilirim.Evrensel bilgiler,kozmik hiyerarşinin çalışması
hakkındaki açıklamalar(tanrısal varlıklar,melekler,yüce bilinçler,kozmik sevgi ve şefkat;6.Bilinç olarak nitelendirilen kozmik bilinç düzeyine kadar geçerliliği olan kavramlar.7.bilinç hali olan safbilinç,mutlak şuur,aşkın birlik halinde ise her şeyin hiçlikteki varlığı, kavramlar ötesi saf mutlak deneyim durumu, mevzu bahis. Bu yedinci bilinç halinde; bilen(özne,özben,ruh),bilinen(nesne,tanrı,saf ruh) ve bilgi(bilme süreci,aşkın bilgi,yol) hepsi birleşiyor(üçün birliği).Bu saf mutlak bilinç deneyimi halinde tüm evren ve evrensel hiyerarşiye ait bilgi aşılıyor,geride kalıyor.Bu düzey aşkın bir deneyim hali olduğu için, maddi aleme ait kavramlarla izah edilmek istendiğinde,sonsuzluk,saf varoluş,hiçlikte ki sonsuz varlık,milyon kat orgazm,sonsuz ışık gibi nitelendirmelere tabii tutulmuş. Asıl olarak, O, bu nitelendirmelerden öte,aşkın ve bir ismi de yok.Binlerce değişik isimle çağrılırsa da, O, değişmez saf varlık olarak, kendine dayalı sonsuzluğunda, değişimlere tabi evrene-fani cihana-temel-kaynak- teşkil ediyor. Sadece bedensel sınırlar dahilinde aşkın bilinç halinde deneyimlenebiliyor. Tüm ruhsal uygulamaların amacı, bu düzeyi,deneyim bazında yaşayabilmek.Üstad Yunus-un --Bir ben var benden içeru-- ile kast ettiği; --beka dan gelmek,dost cemalin görmek, fani cihanı neylemek.-- kavramaları ile de işaret edilen de bu, aşkın,öte deneyimsel bilinç hali.
Milk-i bekadan gelmişem,
Fani cihanı neylerem
Ben dost cemalin görmüşem,
Huri cinanı neylerem
Eyyub gibi maşukunum
Cevrin tahammül eylerem
Cercis-leyin* Hakk yoluna
Çıkmayan canı neylerem
İsmail-em Hakk yoluna,
Canımı kurban eylerem
Çünkü bu can kurban sana
Ben koç kurban neylerem
İsa gibi dünya koyub
Gökleri seyran eylerem
Musa-yı didar* olmuşam,
Ben lenterani* neylerem
Derviş Yunus maşukuna,
Vuslat edince mest olur
Ben şişeyi çaldım taşa
Namus ü arı neylerem
*lenterani:--sen beni göremezsin-- manasında
*didar:yüz
*cercis:erguvan,aziz zat
Burada yaşanılan bedensel sınırlar dahlindeki aşkın birlikhali,beka-dan gelmek,dost cemali görmek olarak izah edilmiş.Fani cihanı neylerem sözü ile tüm evrensel varoluş düzeylerinin ötesinde ki aşkın birlik hali ile hem hal oluş vurgulanmış.Hangi bilme sürecinden-
yoldan- geçerse geçsin, yaşanılan bu saf aşkın bilinç hali, tüm gerçek arayıcılarını bir şekilde hak ettikleri zamanda hayatlarının bir yerlerinde buluyor.Bu hak ediş haline ulaşana kadar, birçok hayatta ruhsal uygulamalar yapılıyor .Yaşanan süreçlerden sonra, özde oluşan
ruhsal birikim, kuantum sıçramaya yol açıyor ve belkemğindeki saklı öz uyanarak aşkın mutlak deneyim hali yaratıyor.Bu evrensel karmalardan-hareketlerden- sıyrılma,çözülme hali de aynı zamanda.
Tabii ki hak ediş oluşunca ,en yüce olanın lütfu ile eşik bekçilerikapıları açıyor(yedi kutsal mühür açılıyor) ve dost cemali içsel özle,gözle görülüyor(deneyimleniyor) Dost cemalinin görülmesi tapınma sürecinin sonucunda ulaşılan bir zirve.Canın kurban edilme isteğinin
belirmesi ise zirve öncesindeki tapınma sürecine ait.Canı kurban etme isteği,tapınma ve saflaşmanın,özde oluşan yoğunluğunu gösteriyor.Tapınma sürecinin içerinde hala senlik benlik var.Canın kurban edilmesi ve kabul görmesi sonucunda ise kurban edenle,kurbanı
kabul eden birleşiyor.Dost cemali görülerek bedensel sınırlar dahilinde birleşme,vuslat yaşanıyor.Senlik benlik ortadan kalkıyor ama tabii ki bedensel sınırlar dahilinde.Asıl sınırlara tabi olmayanbirleşme,vuslat ise ölüm-göğe doğum- sonrası-.
Nesimi de bu aşkın hali mısralarında şöyle dile getirmiş:
--gah çıkarım gökyüzüne hükmederim kaftan kafa
gah inerim yeryüzüne yar severim kime ne--
Ancak bu aşkın mutlak birlik halinin deneyimlenmesi ile evrensel oyundan,fani cihandan ,cennet, cehennem ve diğer kozmik bedenlenmelerden,karmalardan kurtuluş mümkün.Bu aşkın mutlak deneyim olmadığı sürece insan bedeni almanın en yüce haline ulaşmak ve
evrensel bedenlenmelerden kurtuluş mümkün görünmemekte.Cennetselışık mekanlar ve karanlık cehennemi mekanlar arasında, ruh, bedenlenmelerine devam etmekte. Evrensel hiyerarşiye ait kozmik bilgiler, bu düzey yaşanmadığı sürece,insanı en doygun haline
ulaştıramaz.Fani cihan düzleminde kalır.Saf mutlak düzlem deneyimlenmedikçe , cennetsel ışık mekanlardaki deneyimlerde sonludur. İnsan-ı kamil ile kastedilen bu aşkın deneyim düzeyine ulaşmış insan halidir. Aksi takdirde insan-ı kamil değil databank kamil olarak nitelendirilirdi.
Sonuç itibarı ile --ilim ilim bilmektir ilim kendini bilmektir, sen kendini bilmezsen bu nice okumaktır.-- a çıkıyor kapılar.Ancakburadaki bilgiden anlamamız gerekenin ,entellektüel, zihinsel, databanksal bir bilgi değil, deneyimsel olarak, özün yükselmesi,saf ruhu,saf mutlak bilincideneyimlemesi.Yani aslında en yüce bilgi klasik anlamda bir bilgi değil.Bir deneyim,var oluş,aşkın bilinç hali.
Bu aşkın birlik bilinci, gerçeğin yüce durumu ile ilgili olarak Şiva Sutraları şöyle diyor:
--Zincirlere vurulmuş olmanın sebebi olan sınırlı, yozlaşmış bilgi mahvolmanın besinidir.Kişinin kendi yüce özbeninin farkına varmasıyla,dünyada herekse açık olan yaygın bilgi zamanla çözülür, yokolur. Sonra, daha önce kavranan dünyadaki nesnelerle ilgili yanıltıcı bilgi sadece bir rüya olarak hatırlanır.Akıldan doğan bilgi zincire vurulmanın kaynağıdır.Yüce özbenliğine yükselmiş kişiye, bu dünya kendi parlaklığı olarak görülür.--
Hepimize bu yüce bilginin-deneyimin- nasib olmasını dilerim.
Alıntıdır.
hakkındaki açıklamalar(tanrısal varlıklar,melekler,yüce bilinçler,kozmik sevgi ve şefkat;6.Bilinç olarak nitelendirilen kozmik bilinç düzeyine kadar geçerliliği olan kavramlar.7.bilinç hali olan safbilinç,mutlak şuur,aşkın birlik halinde ise her şeyin hiçlikteki varlığı, kavramlar ötesi saf mutlak deneyim durumu, mevzu bahis. Bu yedinci bilinç halinde; bilen(özne,özben,ruh),bilinen(nesne,tanrı,saf ruh) ve bilgi(bilme süreci,aşkın bilgi,yol) hepsi birleşiyor(üçün birliği).Bu saf mutlak bilinç deneyimi halinde tüm evren ve evrensel hiyerarşiye ait bilgi aşılıyor,geride kalıyor.Bu düzey aşkın bir deneyim hali olduğu için, maddi aleme ait kavramlarla izah edilmek istendiğinde,sonsuzluk,saf varoluş,hiçlikte ki sonsuz varlık,milyon kat orgazm,sonsuz ışık gibi nitelendirmelere tabii tutulmuş. Asıl olarak, O, bu nitelendirmelerden öte,aşkın ve bir ismi de yok.Binlerce değişik isimle çağrılırsa da, O, değişmez saf varlık olarak, kendine dayalı sonsuzluğunda, değişimlere tabi evrene-fani cihana-temel-kaynak- teşkil ediyor. Sadece bedensel sınırlar dahilinde aşkın bilinç halinde deneyimlenebiliyor. Tüm ruhsal uygulamaların amacı, bu düzeyi,deneyim bazında yaşayabilmek.Üstad Yunus-un --Bir ben var benden içeru-- ile kast ettiği; --beka dan gelmek,dost cemalin görmek, fani cihanı neylemek.-- kavramaları ile de işaret edilen de bu, aşkın,öte deneyimsel bilinç hali.
Milk-i bekadan gelmişem,
Fani cihanı neylerem
Ben dost cemalin görmüşem,
Huri cinanı neylerem
Eyyub gibi maşukunum
Cevrin tahammül eylerem
Cercis-leyin* Hakk yoluna
Çıkmayan canı neylerem
İsmail-em Hakk yoluna,
Canımı kurban eylerem
Çünkü bu can kurban sana
Ben koç kurban neylerem
İsa gibi dünya koyub
Gökleri seyran eylerem
Musa-yı didar* olmuşam,
Ben lenterani* neylerem
Derviş Yunus maşukuna,
Vuslat edince mest olur
Ben şişeyi çaldım taşa
Namus ü arı neylerem
*lenterani:--sen beni göremezsin-- manasında
*didar:yüz
*cercis:erguvan,aziz zat
Burada yaşanılan bedensel sınırlar dahlindeki aşkın birlikhali,beka-dan gelmek,dost cemali görmek olarak izah edilmiş.Fani cihanı neylerem sözü ile tüm evrensel varoluş düzeylerinin ötesinde ki aşkın birlik hali ile hem hal oluş vurgulanmış.Hangi bilme sürecinden-
yoldan- geçerse geçsin, yaşanılan bu saf aşkın bilinç hali, tüm gerçek arayıcılarını bir şekilde hak ettikleri zamanda hayatlarının bir yerlerinde buluyor.Bu hak ediş haline ulaşana kadar, birçok hayatta ruhsal uygulamalar yapılıyor .Yaşanan süreçlerden sonra, özde oluşan
ruhsal birikim, kuantum sıçramaya yol açıyor ve belkemğindeki saklı öz uyanarak aşkın mutlak deneyim hali yaratıyor.Bu evrensel karmalardan-hareketlerden- sıyrılma,çözülme hali de aynı zamanda.
Tabii ki hak ediş oluşunca ,en yüce olanın lütfu ile eşik bekçilerikapıları açıyor(yedi kutsal mühür açılıyor) ve dost cemali içsel özle,gözle görülüyor(deneyimleniyor) Dost cemalinin görülmesi tapınma sürecinin sonucunda ulaşılan bir zirve.Canın kurban edilme isteğinin
belirmesi ise zirve öncesindeki tapınma sürecine ait.Canı kurban etme isteği,tapınma ve saflaşmanın,özde oluşan yoğunluğunu gösteriyor.Tapınma sürecinin içerinde hala senlik benlik var.Canın kurban edilmesi ve kabul görmesi sonucunda ise kurban edenle,kurbanı
kabul eden birleşiyor.Dost cemali görülerek bedensel sınırlar dahilinde birleşme,vuslat yaşanıyor.Senlik benlik ortadan kalkıyor ama tabii ki bedensel sınırlar dahilinde.Asıl sınırlara tabi olmayanbirleşme,vuslat ise ölüm-göğe doğum- sonrası-.
Nesimi de bu aşkın hali mısralarında şöyle dile getirmiş:
--gah çıkarım gökyüzüne hükmederim kaftan kafa
gah inerim yeryüzüne yar severim kime ne--
Ancak bu aşkın mutlak birlik halinin deneyimlenmesi ile evrensel oyundan,fani cihandan ,cennet, cehennem ve diğer kozmik bedenlenmelerden,karmalardan kurtuluş mümkün.Bu aşkın mutlak deneyim olmadığı sürece insan bedeni almanın en yüce haline ulaşmak ve
evrensel bedenlenmelerden kurtuluş mümkün görünmemekte.Cennetselışık mekanlar ve karanlık cehennemi mekanlar arasında, ruh, bedenlenmelerine devam etmekte. Evrensel hiyerarşiye ait kozmik bilgiler, bu düzey yaşanmadığı sürece,insanı en doygun haline
ulaştıramaz.Fani cihan düzleminde kalır.Saf mutlak düzlem deneyimlenmedikçe , cennetsel ışık mekanlardaki deneyimlerde sonludur. İnsan-ı kamil ile kastedilen bu aşkın deneyim düzeyine ulaşmış insan halidir. Aksi takdirde insan-ı kamil değil databank kamil olarak nitelendirilirdi.
Sonuç itibarı ile --ilim ilim bilmektir ilim kendini bilmektir, sen kendini bilmezsen bu nice okumaktır.-- a çıkıyor kapılar.Ancakburadaki bilgiden anlamamız gerekenin ,entellektüel, zihinsel, databanksal bir bilgi değil, deneyimsel olarak, özün yükselmesi,saf ruhu,saf mutlak bilincideneyimlemesi.Yani aslında en yüce bilgi klasik anlamda bir bilgi değil.Bir deneyim,var oluş,aşkın bilinç hali.
Bu aşkın birlik bilinci, gerçeğin yüce durumu ile ilgili olarak Şiva Sutraları şöyle diyor:
--Zincirlere vurulmuş olmanın sebebi olan sınırlı, yozlaşmış bilgi mahvolmanın besinidir.Kişinin kendi yüce özbeninin farkına varmasıyla,dünyada herekse açık olan yaygın bilgi zamanla çözülür, yokolur. Sonra, daha önce kavranan dünyadaki nesnelerle ilgili yanıltıcı bilgi sadece bir rüya olarak hatırlanır.Akıldan doğan bilgi zincire vurulmanın kaynağıdır.Yüce özbenliğine yükselmiş kişiye, bu dünya kendi parlaklığı olarak görülür.--
Hepimize bu yüce bilginin-deneyimin- nasib olmasını dilerim.
Alıntıdır.